Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží přijaté níže uvedeného dne, měsíce a roku


Obchodní společnost Orkla food ingredients Česko s.r.o., IČO: 636 77 016, sídlem Kněževes 185, PSČ 25268, společnost zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 37192 (dále jen „prodávající“), vydává tímto v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ObčZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, tyto Všeobecné obchodní podmínky pro prodej zboží (dále jen „VOP“).

 

I. Účel VOP

1) Účelem těchto VOP je upravit práva a povinnosti mezi prodávajícím a jednotlivými kupujícími při uzavírání kupních smluv, jejichž předmětem koupě je zboží nabízené prodávajícím v rámci jeho internetového obchodu provozovaného na internetových stránkách: www.pekarskysvet.cz

2) Ustanovení těchto VOP se vztahuje na kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím jako podnikatelem a kupujícími, kteří jednají v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.

a)    platí, že ustanovení těchto VOP, v rozsahu, v jakém se použijí, jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy, případně součástí Rámcové kupní smlouvy, byla-li taková mezi kupujícím a prodávajícím uzavřena. VOP jsou trvale dostupné na internetových stránkách pekarskysvet.cz.

b)    platí, že písemné ujednání mezi smluvními stranami odlišné od VOP má před těmito VOP přednost;

c)    K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz či je možné spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené platformy dostupné na adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.

d)    budou v ostatních záležitostech aplikovány obecné právní předpisy, zejména ObčZ.

II. Informace o prodávajícím

1) Základní údaje o prodávajícím:

obchodní firma: Orkla Food Ingredients Česko s.r.o.
IČO: 636 77 016               
DIČ:  CZ63677016
sídlo:  Kněževes 185, PSČ 25268
rejstříkový soud:  Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 37192
číslo bankovního účtu: 1000564804 /3500
adresa pro doručování elektronické pošty: info@orkla.cz

2) Kontaktní údaje jako poštovní adresa pro doručování, e-mail a telefonní čísla jsou dále uvedeny na internetových stránkách www.pekarskysvet.cz

3) Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1) písm. e) ObčZ.

III. Použité pojmy

Pro účely těchto VOP platí, že:

a)    smluvními stranami jsou prodávající a kupující;

b)    prostředkem komunikace na dálku je takový prostředek, který umožní uzavřít kupní smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran;

c)    internetovým obchodem prodávajícího je místo provozované na internetových stránkách pekarskysvet.cz, které umožňuje uzavření kupní smlouvy mezi smluvními stranami;

d)    zbožím jsou produkty nabízené prodávajícím v rámci jeho internetového obchodu, které jsou předmětem koupě;

e)    kupní smlouvou je smluvní vztah mezi smluvními stranami, ze kterého vznikne prodávajícímu povinnost odevzdat kupujícímu jím poptané zboží a kupujícímu povinnost toto zboží převzít a zaplatit za něj prodávajícímu kupní cenu.


IV. Kupní smlouva

1)    Kupní smlouva je mezi smluvními stranami uzavírána prostředkem komunikace na dálku, kterým je internetový obchod prodávajícího.

2)    Kupující je srozuměn s tím, že nezbytnou podmínkou pro nákup v internetovém obchodu prodávajícího a pro uzavření kupní smlouvy prostřednictvím internetovém obchodu prodávajícího je předchozí registrace kupujícího prodávajícím. Na registraci kupujícího prodávajícím nemá kupující právní nárok. Registrace probíhá vložením požadovaných údajů o kupujícím, které jsou potřebné pro vystavení faktury za zakoupené zboží a dodání tohoto zboží do k tomu určeného formuláře na internetových stránkách pekarskysvet.cz


3)    Objednávka se činí/uzavírána tak, že kupující v rámci internetovém obchodu prodávajícího, poté co provede svou registraci podle odst. 2), vybere zboží a jím vybrané zboží vloží do košíku a podle jednotlivých kroků uvedených na internetových stránkách pekarskysvet.cz a v rámci objednávkového formuláře zadá požadované údaje a zboží závazně objedná a odešle kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku“.
 
4)    Objednáním zboží potvrzuje kupující, že se seznámil s těmito VOP, že je jimi vázán, a že souhlasí s uzavřením kupní smlouvy užitím prostředku komunikace na dálku. Učiněná objednávka musí být akceptována prodávajícím. Prodávající potvrdí kupujícímu vytvoření objednávky odesláním automaticky generovaného emailu. Až následně potvrdí prodávající kupujícímu, že zboží má k dispozici v požadovaném množství a může být dodáno. Akceptace prodávajícího nabývá účinnosti a kupní smlouva je uzavřena a účinná okamžikem, kdy jeho akceptace obsahu objednávky dojde kupujícímu. Prodávající rozhodne o akceptaci či neakceptaci objednávky nejdéle do dvou (2) pracovních dnů ode dne obdržení objednávky kupujícího.

5)    Objednávka kupujícího podle odst.3) je považována za platnou, obsahuje-li veškeré předepsané údaje tak, jak jsou uvedeny v objednávkovém formuláři.

6)    Prodávající negarantuje dostupnost zboží prezentovaného v internetovém obchodu. Dále si vyhrazuje právo objednávku kupujícího zcela či částečně odmítnout a zboží nedodat, a to i pro případ chybně uvedené ceny zboží prezentovaného v internetovém obchodu nebo v případě náhlé výrazné změny nákupní ceny zboží. Kupující bude o odmítnutí části nebo celé objednávky informován e-mailem či telefonicky a může mu být nabídnuto náhradní zboží.

7)    Prodávající si vyhrazuje, že v jím určených případech může podmínit uzavření kupní smlouvy složením zálohy na úhradu kupní ceny kupujícím, a to ve lhůtě stanovené prodávajícím. Nedojde-li k úhradě zálohy řádně a včas, je prodávající oprávněn odmítnout učiněnou objednávku a byla-li již uzavřena kupní smlouva, je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Takto může být postupováno zejména v případech většího objemu objednaného zboží nebo u dražšího zboží. O lhůtu k úhradě zálohy se prodlužuje lhůta pro akceptaci či neakceptaci objednávky podle odst. 3).

8)    Prodávající je oprávněn vyžádat si od kupujícího potvrzení pravosti a pravdivosti údajů uvedených na jeho objednávce, tzn. autorizaci objednávky kupujícího, na základě, které budou ověřeny údaje v objednávce, a to zejména formou písemné listovní zásilky, telefonicky nebo e-mailem. Nebude-li kupující reagovat na žádost prodávajícího o autorizaci objednávky do pěti (5) pracovních dnů ode dne učinění žádosti prodávajícího o autorizaci objednávky, nebo odmítne-li kupující objednávku autorizovat, tzn. potvrdit pravost a pravdivost všech údajů na ní, je prodávající oprávněn odmítnout učiněnou objednávku a byla-li již uzavřena kupní smlouva, je oprávněn od této smlouvy odstoupit. O lhůtu k potvrzení pravosti a pravdivosti údajů se prodlužuje lhůta pro akceptaci či neakceptaci objednávky podle odst. 3).

9)    Kupující je oprávněn svou objednávku kdykoliv zrušit až do potvrzení prodávajícího o tom, které zboží může prodávající dodat. To učiní oznámením o zrušení objednávky na elektronickou adresu prodávajícího uvedenou v č. II. Odst. 1) těchto VOP. Kupující dále souhlasí s tím, že od kupní smlouvy uzavřené na základě těchto VOP je oprávněn dále odstoupit od smlouvy pouze tehdy, pokud prodávající nedodá objednané zboží ani do 3 pracovních dnů po lhůtě dodání.

10)    Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, které kupujícímu vzniknou v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na připojení k síti INTERNET), si hradí. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou považovány za správné. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

11)    Prodávající není odpovědný za technické problémy spojené s dostupností a internetového obchodu a za případnou škodu vzniklou v souvislosti s takovými problémy. Dále nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky internetového obchodu nebo v důsledku užití webové stránky internetového obchodu v rozporu s jejím určením. Prodávající si vyhrazuje právo omezit dostupnost internetového obchodu na dobu nutnou k provedení oprav, údržby nebo upgradu systému i právo provoz internetového obchodu kdykoliv bez uvedení důvodu ukončit.

12)    V případě technické závady na internetovém obchodu prodávajícího je prodávající oprávněn odmítnout učiněnou objednávku a byla-li již uzavřena kupní smlouva, je oprávněn od této smlouvy odstoupit.

13)    Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy. Objednání zboží je podmíněno vědomým souhlasem se kompletním zněním VOP. Se zněním VOP se zákazník může kdykoli seznámit kliknutím na příslušný odkaz na e-shopu www.pekarskysvet.cz. 

14)    Kupující má možnost před odesláním objednávky zkontrolovat již vložená data, a pro případ, že bude třeba z jeho strany objednávku upravit, má možnost měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil, až do okamžiku, kdy objednávku ukončil a závazně objednal.

15)    V případě objednání některého zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího může být kupujícímu nabídnuto prodávajícím poskytnutí dárku k objednanému zboží, a to zcela zdarma. Kupující má možnost v rámci objednávky zboží s poskytnutím dárku ke zboží vyslovit souhlas, v takovém případě mu bude dárek poskytnut spolu se zbožím. Neudělí-li kupující souhlas podle předchozí věty, dárek mu nebude poskytnut. Je-li kupujícímu společně se zbožím poskytnut dárek, není kupující oprávněn ve vztahu k takovému dárku uplatňovat práva kupujícího podle těchto VOP, a ve vztahu k takovému dárku se právní vztah mezi kupujícím a prodávajícím posuzuje podle obecně závazných právních předpisů, zejména podle ustanovení ObčZ o darování; to neplatí, je-li v těchto VOP ve vztahu k dárku výslovně uvedeno jinak.

16)    Kupující bere na vědomí, že prodávající není zejména povinen uzavřít kupní smlouvu s osobami, které v minulosti podstatným způsobem porušily kupní smlouvu.

V. Zboží

1) Předmětem koupě podle kupní smlouvy je zboží uvedené v závazné objednávce kupujícího učiněné podle čl. IV. odst. 3) těchto VOP.

2) Popis zboží je uveden v rámci internetového obchodu. Rozměry, váha a formát balení uvedené v internetovém obchodu vycházejí z údajů výrobců s tím, že výrobce si vždy vyhrazuje právo učinit technické změny na výrobku bez předchozího upozornění. Všechny informace jsou uváděny podle aktuálních dostupných údajů od výrobce nebo jednotlivých dodavatelů zboží.

3) Kupující je oprávněn se před učiněním závazné objednávky zboží podle čl. IV. odst. 3) VOP formou e-mailové zprávy dotázat prodávajícího na jednotlivé údaje vztahující se ke zboží.

4) Kupující bere na vědomí, že recepty a ilustrační fotografie výsledných pekařských výrobků uvedené u zboží mají pouze orientačně informativní charakter a slouží jako doporučení či inspirace. Kupující bere na vědomí, že obrázky u případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP mají pouze orientačně informativní charakter a nemusí odpovídat skutečnému stavu.

5) Prodávající má právo v případě zlevněného (akčního) zboží omezit počet kusů prodávaných jednomu kupujícímu v určitém období. O této skutečnosti musí být kupující informován již v popisu zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího, tedy ještě před objednáním zboží.

VI. Kupní cena

1) Kupní cena zboží je uvedena pro každé zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího. Kupní cena je členěna na kupní cenu bez DPH a kupní cenu včetně DPH. Kupující je povinen uhradit kupní cenu včetně DPH a další platby podle odst. 3).

2) Kupující je povinen zaplatit za zboží kupní cenu platnou v okamžiku účinnosti kupní smlouvy. Do okamžiku účinnosti kupní smlouvy je prodávající oprávněn kdykoli a bez udání důvodu měnit kupní ceny uvedené pro jednotlivé položky zboží v internetovém obchodu prodávajícího.

3) Ke kupní ceně včetně DPH budou kupujícímu dále doúčtovány náklady na dopravu (náklady na dodání) do místa určeného kupujícím, a to podle platných podmínek pro doručení zboží, které jsou dostupné v internetovém obchodě prodávajícího. Není-li uvedeno jinak.

4) Je-li na zboží poskytována jakákoli sleva, nelze tuto slevu sčítat s jinými slevami nebo výhodami. Pokud není výslovně uvedeno, nelze různé slevy sčítat. Kupující může při nákupu uplatnit vždy pouze jednu ze slev.

5) Kupující souhlasí s tím, že mu budou daňové doklady vystavovány a doručovány v elektronické podobě ve smyslu § 26 odst. 3 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.

VII. Způsob úhrady kupní ceny

1) Kupní cenu zboží lze uhradit takto:

a)    hotově, tj. v okamžiku dodání zboží přepravcem v hotovosti
b)    bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího;

2) Splatnost a okamžik úhrady kupní ceny závisí na způsobu zvolené úhrady kupní ceny, a to takto:

a)    hotově tj. úhrady kupní ceny při osobním převzetí zboží kupujícím od osoby, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího, je kupní cena splatná v hotovosti v okamžiku dodání zboží k rukám osoby, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího a je uhrazena v případě platby v hotovosti předáním kupní ceny osobě, která byla oprávněna k doručení zboží pro kupujícího.

b)    v případě bezhotovostního převodu na bankovní účet prodávajícího je kupní cena splatná do 14 dnů ode dne účinnosti kupní smlouvy, pokud není stanoveno jinak individuální dohodou mezi Kupujícím a Prodávajícím) a je uhrazena připsáním kupní ceny na bankovní účet prodávajícího;

3) V případě prodlení kupujícího s úhradou kupní ceny a/nebo jakékoli její části je prodávající oprávněn od této smlouvy odstoupit.

4) Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

VIII. Výhrada vlastnictví


Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží po plném zaplacení kupní ceny.

IX. Dodání zboží

1)    Zboží bude kupujícímu dodáno způsobem:

a)    odesláním zboží prostřednictvím přepravce, nebo prodávájícím do místa určeného kupujícím, kterým je místo uvedené v závazné objednávce kupujícího podle čl. IV. odst. 3) těchto VOP; nebo

b)    osobním převzetím zboží kupujícím nebo jeho zástupcem (přepravní společností, která zboží přebírá na objednávku kupujícího) v provozovně prodávajícího.

2)    Zboží je dodáváno pouze po České republice.

3)    Náklady spojené s dodáním se odvíjí od aktuálně platných podmínek pro doručení zboží v době uzavření kupní smlouvy. Podmínky jsou zveřejněné na e-shopu www.pekarskysvet.cz.

4)    Prodávající splnil svou povinnost dodat zboží jeho předáním prvnímu přepravci k přepravě pro kupujícího. Případně předáním přímo kupujícímu.

5)    Kupující je povinen v případě odeslání zboží prostřednictvím přepravce, nebo prodávajícího převzít zboží v místě, které ve své závazné objednávce podle čl. IV. odst. 3) těchto VOP určil. Kupující je povinen poskytnout dopravci a prodávajícímu veškerou součinnost k tomu, aby mu bylo možné zboží dopravit a předat. Kupující je povinen zboží od přepravce řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů a počet balíků/palet/balení a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci samotnému. Podpisem přepravci kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a k pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky bude prodávající přistupovat na základě podepsaného dodacího listu, ve kterém kupující stvrzuje neporušenost vnějšího obalu zásilky a správný počet balíků/palet/balení. Neprovede-li kupující prohlídku zásilky, mohou mu být přiznána práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při této prohlídce, pouze pokud kupující prokáže, že vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího.

6)    Marným doručením není dotčeno právo prodávajícího požadovat a vymáhat náhradu škody, která mu v souvislosti s marným doručením vznikla. V případě požadavku kupujícího na opětovné doručení je prodávající oprávněn opětovně účtovat kupujícímu cenu dopravy.

7)    Kupující nebo jeho zástupcem (přepravní společností, která zboží přebírá na objednávku kupujícího) je povinen v případě osobního odběru převzít zboží v provozovně prodávajícího, jak ve své závazné objednávce (podle čl. IV. odst. 3) těchto VOP určil. Kupující je povinen při převzetí zboží zkontrolovat neporušenost obalu, důkladně zboží prohlédnout a zkontrolovat zda je zboží kompletní a nemá zjevné vady. Za zjevné vady se považuje:
a.    Zjevně poškozené (mechanicky zejména)
b.    nekvalitní zboží (vizuálně a senzoricky zejména)
c.    scházející množství oproti faktuře nebo dodacímu listu
d.    dodání jiného než objednaného zboží
Neučiní-li tak, mohou mu být přiznána práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné po této prohlídce.

8)    Při splnění podmínky uvedené v čl. VIII. těchto VOP přechází na kupujícího vlastnické právo ke zboží okamžikem zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.

9)    Zboží bude podle jeho dostupnosti, provozních možností a vytíženosti prodávajícího, místa určeného kupujícím pro dodání, poptávky dalších kupujících a jiných faktorů majících vliv na dodání zboží dodáno v co nejkratší době po účinnosti kupní smlouvy, obvykle do 3 pracovních dnů ode dne účinnosti kupní smlouvy. V případě úhrady kupní ceny předem formou bezhotovostního převodu běží lhůta podle předchozí věty ode dne připsání kupní ceny na bankovní účet prodávajícího. V případě, že zboží není skladem, je obvyklá lhůta prodloužena o dobu, kdy je zboží dodáno do skladu prodávajícího. V případě podle předchozí věty kontaktuje prodávající kupujícího za účelem dojednání termínu dodání. Kupující bere na vědomí, že v případě zvýšené poptávky po zboží prodávajícího, v případě zhoršených povětrnostních podmínek nebo v případech vyšší moci může být dodací lhůta delší, než činí v obvyklých případech.

10)    Kupující je povinen řídit se při užívání, resp. aplikaci zboží specifikací zboží (kterou nalezne na stránkách www.pekarskysvet.cz), případně mu jí poskytne na vyžádání prodávající, nebo etiketou.

X. Vadné plnění

1)    Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době, která je uvedena na jeho obalu, nebo návodu k němu připojenému v souladu s obecně závaznými právními předpisy jako doba, po kterou lze věc použít (tj. datum použitelnosti, minimální trvanlivosti, apod.). Tato doba je dobou pro uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „doba pro uplatnění práv z vadného plnění“) a začíná běžet od převzetí zboží kupujícím.

2)    V ostatních případech je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců, nestanoví-li obecně závazný předpis nebo tyto VOP jinak, nebo nevyplývá-li z povahy zboží jinak.

3)    Kupující bere na vědomí skutečnost, že u případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP se odst. 1) až 3) na tyto dárky neuplatní.

4)    Kupující je povinen zboží, na něž uplatňuje právo z vady v průběhu reklamačního řízení řádně uskladnit.

XI. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady

1) Kupující má tato práva z odpovědnosti za vadu zboží:

a)    Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit, a to zejména doplněním toho, co chybí, případně náhradou. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu reklamovaného zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z kupní ceny reklamovaného zboží nebo může kupující od kupní smlouvy ve vztahu k reklamovanému zboží odstoupit.

b)    Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby reklamované zboží mohlo být řádně užíváno jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu reklamovaného zboží nebo má právo od kupní smlouvy ve vztahu k reklamovanému zboží odstoupit.

c)    Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu reklamovaného zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny reklamovaného zboží nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
 
Jakmile kupující uplatní některé z práv z odpovědnosti za vady zboží, například právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s prodávajícím jinak.

5) Práva z odpovědnosti za vady se nevztahují zejména:

a)    na vadu zboží, která vznikla užíváním zboží v rozporu s obecně známými pravidly jeho užívání, neodborným nebo nešetrným zacházením se zbožím, použitím zboží v rozporu s jeho účelem nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu, mechanickým poškozením nebo opotřebením zboží, v důsledku přirozených změn materiálu, z nichž je zboží vyrobeno, živelnými pohromami, vyšší mocí, nedovolenými zásahy do zboží, používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svým charakterem prostředí, které je výrobcem určeno, nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci, poškozením zboží v důsledku nadměrného zatěžování nebo používání v rozporu s všeobecnými zásadami bezpečného chování a manipulování se zbožím, nedodržením podmínek pro skladování zboží, apod..
b)     zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;

Práva z odpovědnosti za vady se nevztahují na případné dárky podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP.

6) Práva z odpovědnosti za vady kupujícímu dále nenáleží, pokud prodávající kupujícího před převzetím zboží upozornil, že zboží má vadu, pokud kupující nebo třetí osoba vadu sami způsobili, nebo pokud kupující nevytkl zjevné vady zboží při jeho převzetí (např. při poškození ochranného obalu, apod.).

7) Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje kupující u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co se o vadě dozví. Prodávající umožňuje kupujícímu uplatnit reklamaci vyplněním vzorového formuláře pro reklamaci zboží. Formulář pro reklamaci zboží tvoří přílohu těchto VOP a nachází se v internetovém obchodě prodávajícího v záložce Moje finance.

8) Uplatnění práva z odpovědnosti za vady podle odst. 7) probíhá tak, že kupující prodávajícímu předá / odešle zejména:

a)    vyplněný formulář pro reklamaci zboží, ve kterém bude zejména podrobně popsána vada zboží, navrhovaný způsob řešení reklamace a e-mailový nebo telefonní kontakt na kupujícího.  Pokud se vada nevyskytuje trvale, je nutné ve formuláři pro reklamaci zboží jednoznačně uvést podmínky, za kterých se vada projevuje. Běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne předložení úplného a kompletně vyplněného formuláře pro reklamaci zboží kupujícím prodávajícímu.

b)    reklamované zboží musí být kompletní a zabaleno v původním obalu. V případě, že kupující nedodá reklamované zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne dodání chybějících částí. V případě reklamace provedené zasláním zboží prodávajícímu, musí být zásilka zabalena ve vhodném obalu a zaslána prodávajícímu vhodným způsobem s ohledem na povahu zboží, aby nedošlo k dalšímu poškození zboží. Za poškození zboží při přepravě způsobené nevhodným obalem je odpovědný kupující.

Běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až ode dne předložení a doručení všech listin a kompletního zboží tak, jak je uvedeno v písm. a) až c) tohoto odstavce.

9) Prodávající kupujícímu vystaví:

a)    po obdržení reklamace potvrzení o tom, kdy kupující právo z odpovědnosti za vady uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje;

b)    po vyřízení reklamace potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace (dále jen „reklamační protokol“). Reklamační protokol bude kupujícímu dodán společně s reklamovaným zbožím.

10) Dopravu reklamovaného zboží k prodávajícímu nese na své náklady a nebezpečí kupující vyjma případu uvedeného v odst. 15).

11) Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do sedmi(7) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

12) Kupující je povinen poskytnout osobě vyřizující reklamaci veškerou nezbytnou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění.

13) Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí doba pro uplatnění práv z vadného plnění, zaniknou, nebyla-li uplatněna v době pro uplatnění práv z vadného plnění.

14) Kupující bude prodávajícím vyrozuměn o vyřízení reklamace takto: e-mailem na adresu Kupujícího, ze které byla odeslána reklamace nebo na e-mail uvedený v reklamačním formuláři, pokud Kupující použije formulář na webu www.pekarskysvet.cz.

15) Kupující má nárok na náhradu nákladů spojených s reklamací v nutné výši v případě, že reklamace byla prodávajícím uznána jako oprávněná.

XII. Odstoupení od kupní smlouvy

1) Kupující nemůže odstoupit od spotřebitelské smlouvy v případech uvedených v § 1837 ObčZ a § 1840 ObčZ. Zejména tedy nelze odstoupit od smlouvy, jejíž:

a)    předmětem je dodávka zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu;

b)    předmětem je dodávka zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;

c)    předmětem je dodávka zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (zejména např. poškodí-li kupující ochranný obal zboží nebo poruší-li bezpečnostní uzávěr nebo může-li dojít k jiné kontaminaci zboží, apod.).

Nelze-li od kupní smlouvy odstoupit, další ustanovení tohoto článku se na kupujícího nevztahují. Je-li předmětem koupě podle kupní smlouvy více položek zboží, posuzuje se možnost odstoupení od smlouvy u každé jednotlivé položky tvořící předmětem koupě podle kupní smlouvy zvlášť. O tom, které zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího podléhá nemožnosti odstoupení od smlouvy podle tohoto odstavce, je kupující informován u popisu zboží v rámci internetového obchodu prodávajícího.

2) Nejde-li o případy podle odst. 1) má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne převzetí zboží podle kupní smlouvy. Jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, potom ode dne převzetí první dodávky zboží.

3) Prodávající umožňuje kupujícímu odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání žádosti o odstoupení od kupní smlouvy
a)    zasláním žádosti  na emailovou adresu prodávajícího: info@orkla.cz

b)    zasláním žádosti poštou nebo jinou doručovatelskou službou na adresu: Zákaznický servis, Orkla Food Ingredients CZ, Pekařská 628/24, 155 00 Praha 5 - Jinonice

4) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP. Kupující vrací zboží úplné a v nepoškozeném stavu. Při odstoupení od kupní smlouvy a následném vrácení zboží kupující odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než jak je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

5) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

7) Prodávající tímto kupujícího podle § 1820 odst. 1), písm. g) ObčZ upozorňuje, že v případě odstoupení od kupní smlouvy ponese kupující náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o kupní smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě vracení zboží prodávajícímu, musí být zásilka zabalena ve vhodném obalu a zaslána prodávajícímu vhodným způsobem s ohledem na povahu zboží.

8) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží, včetně případných dárků podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP, prodávajícímu odeslal.
 
9) Ustanoveními tohoto článku je kupující poučen o svém právu odstoupit od kupní smlouvy ve smyslu § 1820 odst. 1), písm. f) ObčZ.

XIII. Mimosoudní řešení sporů


1) Prodávající zřizuje pro případné stížnosti kupujících jako spotřebitelů e-mailovou adresu určenou pro podání stížností: info@orkla.cz . Prodávající je povinen prostřednictvím e-mailu neprodleně potvrdit obdržení stížnosti. Stížnost kupujícího je prodávající povinen posoudit do 3 pracovních dnů od jejího obdržení. Výsledek prodávající sdělí kupujícímu prostřednictvím e-mailu.

2) Prodávající informuje kupujícího jako spotřebitele ve smyslu § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, na kterého se má kupující právo obrátit s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím je Česká obchodní inspekce (dostupná na webové stránce: http://www.coi.cz/).

3) Prodávající dále informuje kupujícího jako spotřebitele ve smyslu čl. 14 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line), o existenci platformy pro řešení sporů on-line (dostupná na webové stránce: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS). Platformu pro řešení sporů on-line může kupující použít při mimosoudním řešení sporu z kupní smlouvy uzavřené online s prodávajícím. Email prodávajícího je: info@orkla.cz .
 
4) Kupující jako spotřebitel se dále může se stížnostmi obracet na Českou obchodní inspekci. Informace o kontrolních pravomocích České obchodní inspekce jsou uvedeny na adrese: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

XIV. Ustanovení závěrečná
Prodávající v internetovém obchodu provozovaného na internetových stránkách pekarskysvet.cz zveřejňuje návody, články, receptury, fotografie hotových produktů a další informace. Některé tyto příspěvky či jejich části, jako např. fotografie hotových produktů a receptury na jejich přípravu, jsou dle zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, v platném znění, považovány za autorské dílo, jehož užití je vázáno na nabytí licence. Prodávající tímto uděluje odběratelům bezúplatnou licenci k užití autorských děl uveřejněných v internetovém obchodu v rozsahu dle § 2376 občanského zákoníku, za podmínky, že kupující při užití díla vždy na viditelném místě uvede prodávajícího jako autora, resp. vykonavatele majetkových autorských práv k danému dílu, a dále u díla výslovně uvede, že bylo převzato z webové stránky pekarskysvet.cz. Užití díla bez uvedení prodávajícího je neoprávněným zásahem do autorských práv prodávajícího a ten je v takovém případě oprávněn domáhat se nápravy veškerými způsoby dle platných právních předpisů.

XV. Ustanovení závěrečná


1) Práva a povinnosti neupravená v těchto VOP řídí se dále platnými právními předpisy, zejména ObčZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Písemné ujednání mezi smluvními stranami odlišné od VOP má před těmito VOP přednost.

2) Je-li společně se zbožím případně poskytnut kupujícímu dárek podle čl. IV. odst. 13) těchto VOP, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím (a v případě odstoupení pouze co do části kupní smlouvy v takovém rozsahu, že pokud by kupující s prodávajícím uzavřeli kupní smlouvu pouze co do části zboží, ve vztahu ke kterému k odstoupení od kupní smlouvy nedošlo, nevznikl by kupujícímu nárok na dárek), darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnutý dárek včetně všeho, oč se obohatil. V případě, že dárek nebude vrácen zpět, bude tato hodnota chápána jako bezdůvodné obohacení na straně kupujícího. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny nevráceného dárku. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká kupní smlouva, a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.

3) Tyto VOP a jednotlivé kupní smlouvy jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

4) Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 1. 2020

V Praze  dne 1. 1. 2020

Orkal Food Ingredients Česko s.r.o.